זמן. מקום. הקשר חברתי.
סקירת תנועת המוקים
2012-2018
ערן רביב, 2018
HarvardX and MITx: Four Years of Open Online Courses
2016, Harvard University, MIT
שפה, כלים ומדדים לאתגרי ההערכה והפיתוח של קורסי המּוק
שיזף רפאלי, אוניברסיטת חיפה
Predicting Student Retention in Massive Open Online Courses using Hidden Markov Models.
Electrical Engineering and Computer Sciences University of California at Berkeley.
Using Multiple Accounts for Harvesting Solutions in MOOCs
אטרקטיביות הקמפוס
הדיגיטלי-דוח מחקר כמותני-אוקטובר 2019
Staggered Versus All-At-Once Content Release in Massive Open Online Courses: Evaluating a Natural Experiment.
Harvard University
Leveraging MOOCs for credit-granting institutions: Results from a community college pilot study.
2015, Harvard University
Discovering the Pedagogical Resources that Assist Students in Answering Questions Correctly – A Machine Learning Approach
The Transformative Potential of Blended Learning Using MIT edX’s 6.002x Online MOOC Content Combined with Student Team-Based Learning in Class
Online Learning
2016
לרדת מהעץ: מבט חדש על ההתנסות בהכשרת המורים
2014, שלמה בק
Changing “Course”: Reconceptualizing Educational Variables for Massive Open Online Courses.
2014
למידה אקדמית מקוונת
למידה אקדמית מקוונת
2013, הכנסת